Kontaktuppgifter hittar du här. Du kan även ta del av våra tips- och supportfilmer här.
Se allt inom Blandare, kranar och anslutningar
Anslutningskopplingar och övergångar
Badkarsblandare
Bidéblandare
Blandar- och kranfästen
Duschanordningar
Duschblandare
Duschkombinationer
Duschpaneler och central- och förblandare
Inbyggnadsblandare
Köksblandare
Maskinavstängningar
Spolblandare
Storköksblandare
Tappkranar och svängventiler
Tillbehör och reservdelar
Tvättränne- och tvättstugeblandare
Tvättställsblandare
Vattenutkastare
Vård- och omsorgsarmaturer
Övriga blandare och kranar
Här kan du läsa om våra vanligaste frågor och svar. Hittar du inte det du söker? Kontakta oss gärna.
Jag vill bli kund hos er, hur går jag tillväga?
Som grossist säljer vi enbart till företagskunder med ett registrerat kundnummer. För att handla på dahl.se behöver du ett företagskonto. Ansök om att bli kund här.
Utöver dahl.se kan du handla i våra butiker, via våra säljare, genom vår app eller via EDI. Kontakta någon av våra säljare om du vill ha mer information om någon försäljningskanal.
Jag vill jobba hos er. Vart hittar jag era lediga tjänster?
Du hittar våra lediga tjänster här. Varmt välkommen med din ansökan.
Vad har ni för kontaktuppgifter till era butiker?
Vi har ett åttiotal dahlcenter runtom i Sverige, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Här hittar du dem per ort.
Vad har ni för öppettider till era butiker?
Det står på respektive butikssida, som du hittar här.
Kan jag handla i Dahls butiker som privatperson?
Nej, som grossist säljer vi enbart till företagskunder med ett registrerat kundnummer. Gäller både i butik och på dahl.se. Ansök om att bli kund här.
Erbjuder ni självscanning i butikerna?
Ja, i alla våra butiker erbjuder vi självscanning via vår Dahl App – din egen handscanner direkt i mobilen. Läs mer om appen här.
Jag kan inte se några priser eller leveranstider, varför?
För att se priser och leveranstider måste du vara kund hos Dahl och ha ett konto på dahl.se. Vill du bli kund? Ansök här.
Vilket klockslag behöver jag senast lägga en order för att få leverans dagen efter?
Stopptiden varierar beroende på respektive leveransort, informationen hittar du på våra butikssidor här.
Vart ser jag om en artikel är restnoterad?
I orderhistoriken under Mitt Dahl kan du se status på dina ordrar.
Jag är osäker på om min order har gått igenom, vart ska jag vända mig?
Du får information under hela orderprocessen angående din order. Under Mitt Dahl och Orderhistorik hittar du alla dina genomförda ordrar. Har du frågor, kontakta din lokala säljare.
Jag beställer ofta samma produkter, hur kan jag underlätta min beställning?
Vi har flera smarta funktioner för att underlätta din beställning.
Favoritmarkera produkter: Klicka på hjärtat på respektive produktsida.
Snabborder: Logga in och ange artikelnummer och antal direkt på startsidan.
Ladda upp en excelfil som beställningsunderlag: Här ser du hur du går tillväga.
Hur lägger jag till en ny användare på dahl.se?
Du som är administratör för ditt kundnummer kan lägga upp, redigera och ta bort användarkonton. Klicka på Mitt Dahl och Administrera användare. Se hur du gör här.
Jag hittar inte det jag söker, innebär det att ni inte har produkten?
Har vi inte produkten på lager kan vi troligtvis beställa hem den till dig. Använd funktionen fritextbeställning, se hur du gör här.
Vart ser jag mina priser?
Alla våra kunder kan ladda ner sina avtalspriser via prisfiler. På dahl.se syns dina avtalspriser per produkt när du är inloggad. Prisfilerna hittar du här.
Vart vänder jag mig med tekniska frågor, till exempel vid inloggning?
Till vår IT-support för dahl.se, kontaktuppgifter hittar du här.
Vart kan jag se mina fakturor?
Logga in på dahl.se. Under Mitt Dahl och Orderhistorik hittar du dina ordrar och fakturor.
Vad har Dahl för fakturaadress?
Mejla fakturan till faktura@dahl.se så går fakturan direkt in i vårt ekonomisystem. Notera att det inte går att skriva något meddelande i mejlet.
Jag har fått en kreditnota, hur gör jag för att använda den i en betalning?
Är det bara en eller ett fåtal kreditnotor du vill nyttja drar du av värdet på kreditnotan från den faktura du avser att betala. Du anger fakturans OCR-nummer men betalar ett lägre belopp. Vill du nyttja flera kreditnotor i en betalning – mejla en specifikation till kundresk@sgdsgruppen.se.
Hur får jag mina fakturor elektroniskt via EDI?
Med EDI kan du enkelt beställa varor via ditt affärssystem. Läs mer och ansök om EDI här.
Har ni någon app?
Ja, vår Dahl app. Här kan du handla både i vår eShop, i våra butiker eller från eget lager. Läs mer om appen här.
Hur beställer jag ett containerlager?
Du skapar ditt eget temporära lager via din säljare eller närmsta dahlcenter. Läs mer om tjänster här.
Kan jag hyra verktyg hos Dahl?
Ja, hos oss kan du hyra verktyg så länge du behöver. Vi har både ett lokalt utbud i våra butiker och ett större centralt uthyrningssortiment. Läs mer om tjänsten här.
Kan jag leasa verktyg hos Dahl?
Ja, läs mer om vårt leasingerbjudande här.
Vad är Flexibla Kontoret?
Flexibla Kontoret är en molnbaserad administrationstjänst för proffshantverkare. Tjänsten hjälper dig att hantera kundregister, arbetsorder, inköpt material, tidrapportering och fakturering. Läs mer om tjänsten här.
Vilka olika logistik- och leveranstjänster erbjuder ni?
Vi har många olika logistik- och leveranstjänster, läs mer om dem här.
Vart vänder jag mig om jag har en fråga gällande en specifik produkt?
Kontakta någon av våra säljare.
Jag har en fråga om leverans av en order. Vart vänder jag mig?
Kontakta någon av våra säljare. Du kan också logga in på dahl.se, under Orderhistorik finns information om alla dina ordrar.
Vart vänder jag mig med garantiärenden?
Kontakta någon av våra säljare som hjälper dig vidare.
Hur gör jag en reklamation?
Förutsättningarna för reklamationer finns i våra försäljnings- och leveransvillkor som du hittar här.
Har ni någon kundklubb?
Ja, vår gemensamma kundklubb Proffsklubben som vi har tillsammans med våra systerbolag inom Saint-Gobain Distribution Sweden - Bevego, Kakelspecialisten, Optimera samt Konradssons Kakel. Läs mer om vår kundklubb här.
Vart vänder jag mig om jag har en teknisk fråga om en produkt från Alterna, Altech, Novipro eller Votec?
Hör av dig till vår avdelning Teknisk Support för Alterna, Altech, Novipro och Votec så hjälper vi dig. Telefon: 020-583 000. E-post: tks@dahl.se.