Kontaktuppgifter hittar du här. Du kan även ta del av våra tips- och supportfilmer här.
Se allt inom Blandare, kranar och anslutningar
Anslutningskopplingar och övergångar
Badkarsblandare
Bidéblandare
Blandar- och kranfästen
Duschanordningar
Duschblandare
Duschkombinationer
Duschpaneler och central- och förblandare
Inbyggnadsblandare
Köksblandare
Maskinavstängningar
Spolblandare
Storköksblandare
Tappkranar och svängventiler
Tillbehör och reservdelar
Tvättränne- och tvättstugeblandare
Tvättställsblandare
Vattenutkastare
Vård- och omsorgsarmaturer
Övriga blandare och kranar
Här kan du läsa om våra vanligaste frågor och svar. Hittar du inte det du söker? Kontakta oss gärna.
Som grossist säljer vi enbart till företagskunder med ett registrerat kundnummer. För att handla på dahl.se behöver du ett företagskonto. Ansök om att bli kund här.
Utöver dahl.se kan du handla i våra butiker, via våra säljare, genom vår app eller via EDI. Kontakta någon av våra säljare om du vill ha mer information om någon försäljningskanal.
Du hittar våra lediga tjänster här. Varmt välkommen med din ansökan.
Vi har ett åttiotal dahlcenter runtom i Sverige, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Här hittar du dem per ort.
Det står på respektive butikssida, som du hittar här.
Nej, som grossist säljer vi enbart till företagskunder med ett registrerat kundnummer. Gäller både i butik och på dahl.se. Ansök om att bli kund här.
Ja, i alla våra butiker erbjuder vi självscanning via vår Dahl App – din egen handscanner direkt i mobilen. Läs mer om appen här.
För att se priser och leveranstider måste du vara kund hos Dahl och ha ett konto på dahl.se. Vill du bli kund? Ansök här.
Stopptiden varierar beroende på respektive leveransort, informationen hittar du på våra butikssidor här.
I orderhistoriken under Mitt Dahl kan du se status på dina ordrar.
Du får information under hela orderprocessen angående din order. Under Mitt Dahl och Orderhistorik hittar du alla dina genomförda ordrar. Har du frågor, kontakta din lokala säljare.
Vi har flera smarta funktioner för att underlätta din beställning.
Favoritmarkera produkter: Klicka på hjärtat på respektive produktsida.
Snabborder: Logga in och ange artikelnummer och antal direkt på startsidan.
Ladda upp en excelfil som beställningsunderlag: Här ser du hur du går tillväga.
Du som är administratör för ditt kundnummer kan lägga upp, redigera och ta bort användarkonton. Klicka på Mitt Dahl och Administrera användare. Se hur du gör här.
Har vi inte produkten på lager kan vi troligtvis beställa hem den till dig. Använd funktionen fritextbeställning, se hur du gör här.
Alla våra kunder kan ladda ner sina avtalspriser via prisfiler. På dahl.se syns dina avtalspriser per produkt när du är inloggad. Prisfilerna hittar du här.
Till vår IT-support för dahl.se, kontaktuppgifter hittar du här.
Logga in på dahl.se. Under Mitt Dahl och Orderhistorik hittar du dina ordrar och fakturor.
Mejla fakturan till faktura@dahl.se så går fakturan direkt in i vårt ekonomisystem. Notera att det inte går att skriva något meddelande i mejlet.
Är det bara en eller ett fåtal kreditnotor du vill nyttja drar du av värdet på kreditnotan från den faktura du avser att betala. Du anger fakturans OCR-nummer men betalar ett lägre belopp. Vill du nyttja flera kreditnotor i en betalning – mejla en specifikation till kundresk@sgdsgruppen.se.
Med EDI kan du enkelt beställa varor via ditt affärssystem. Läs mer och ansök om EDI här.
Ja, vår Dahl app. Här kan du handla både i vår eShop, i våra butiker eller från eget lager. Läs mer om appen här.
Du skapar ditt eget temporära lager via din säljare eller närmsta dahlcenter. Läs mer om tjänster här.
Ja, hos oss kan du hyra verktyg så länge du behöver. Vi har både ett lokalt utbud i våra butiker och ett större centralt uthyrningssortiment. Läs mer om tjänsten här.
Ja, läs mer om vårt leasingerbjudande här.
Flexibla Kontoret är en molnbaserad administrationstjänst för proffshantverkare. Tjänsten hjälper dig att hantera kundregister, arbetsorder, inköpt material, tidrapportering och fakturering. Läs mer om tjänsten här.
Vi har många olika logistik- och leveranstjänster, läs mer om dem här.
Kontakta någon av våra säljare.
Kontakta någon av våra säljare. Du kan också logga in på dahl.se, under Orderhistorik finns information om alla dina ordrar.
Kontakta någon av våra säljare som hjälper dig vidare.
Förutsättningarna för reklamationer finns i våra försäljnings- och leveransvillkor som du hittar här.
Ja, vår gemensamma kundklubb Proffsklubben som vi har tillsammans med våra systerbolag inom Saint-Gobain Distribution Sweden - Bevego, Kakelspecialisten, Optimera samt Konradssons Kakel. Läs mer om vår kundklubb här.
Hör av dig till vår avdelning Teknisk Support för Alterna, Altech, Novipro och Votec så hjälper vi dig. Telefon: 020-583 000. E-post: tks@dahl.se.