Varför kan jag inte se några priser eller någon leveranstid?
För att se priser och leveranstider så måste du vara kund hos Dahl och ha ett konto på dahl.se. Vill du bli kund? Ansök här.
Hur hittar jag var ni har era butiker?
Vi har ett åttiotal Dahlcenter runtom i Sverige, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Här hittar du dem per ort. Klicka på orten så kommer du in på Dahlcentrets butikssida. Vissa orter har flera Dahlcenter.
Vilka öppettider har era butiker?
Det står på respektive butikssida, som du hittar här.
När är sista tiden att lägga en order för att få leverans dagen efter?
Det står på respektive butikssida, som du hittar här.
Vad vänder jag mig med tekniska problem, till exempel inloggning till dahl.se?
Vår applikationssupport/IT-support eShop kan du kontakta här.
Hur får jag reda på att en order är restnoterad?
I orderhistoriken under "Min profil" kan du se statusen på dina ordrar.
Jag är osäker om min order har gått igenom, vad gör jag då?
Du kan kontakta din säljare men du får även information via orderprocessen.
Hur gör jag för att skapa en offert via dahl.se?
Se hur du gör här.
Jag beställer ofta samma produkter. Hur kan jag då underlätta mina beställningar?
Du kan ladda upp en Excelfil med vanligt förekommande beställningar, så här gör du.
Jag handlar ofta till olika projekt samtidigt. Kan jag göra det i samma order?
Ja, det kan du göra. Så här byter du projektnamn.
Jag vill registrera en ny användare på dahl.se. Hur gör jag?
Se hur du gör här.
Jag hittar inte det jag söker, innebär det att ni inte har det?
Nej då, har vi det inte på lager så kan vi troligtvis beställa hem produkten till dig. Använd funktionen fritextbeställning, här ser du hur.
Jag behöver veta mina priser. Var hittar jag dem?
Alla våra kunder kan ladda ner sina avtalspriser via prisfiler. På dahl.se syns dina avtalspriser per produkt när du är inloggad. Prisfiler ligger här.